Czy można uczyć bhp w pracy?

Czy można uczyć bhp w pracy? czyli bhp warszawa stu usługę kompleksowej obsługi firm w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. Outsourcing BHP jest bardzo korzystnym rozwiązaniem dla pracodawców, ponieważ wszelkie sprawy związane z bezpieczeństwem

Dodane: 18-10-2020 04:21
Czy można uczyć bhp w pracy?

Outsourcing BHP

bhp warszawa

Jedną z podstawowych usług oferowanych przez firmę zajmującą się branżą BHP jest tak zwany outsourcing BHP. Ta być może dziwnie brzmiąca nazwa oznacza nic innego, jak po prostu usługę kompleksowej obsługi firm w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. Outsourcing BHP jest bardzo korzystnym rozwiązaniem dla pracodawców, ponieważ wszelkie sprawy związane z bezpieczeństwem w danym przedsiębiorstwie są przejmowane przez specjalistów do spraw BHP. Głównym celem outsourcingu BHP prowadzonego przez odpowiednią firmą jest zapewnienie kompleksowej obsługi z zakresu bezpieczeństwa w danym przedsiębiorstwie lub zakładzie pracy. Każdy pracodawca musi stosować się do obowiązujących zasad i przepisów BHP, a dzięki skorzystaniu z usługi outsourcingu BHP pracodawca posiada pewność, że jego firma spełnia wszelkie konieczne wymagania pod względem bezpieczeństwa. Istnieje wiele korzyści ze zdecydowania się na usługę outsourcingu BHP, a największą zaletą jest pełen profesjonalizm w obsłudze spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy.


Praca w branży BHP

Praca jako specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy wymaga od osoby posiadania odpowiednich kwalifikacji. Firma działająca w branży BHP zatrudnia odpowiednich specjalistów, którzy posiadają wiedzę oraz wykształcenie w zakresie pełnienia służby BHP. Można wyróżnić kilka szczebli pełnienia służby związanej z bezpieczeństwem i higieną pracy. Podstawowym szczeblem w firmie BHP jest bycie inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, potem można wymienić starszego inspektora do spraw BHP. Kolejnymi szczeblami kariery w branży BHP są specjalista do spraw bezpieczeństwa, starszy specjalista oraz główny specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy. Żeby rozpocząć pracę jako inspektor do spraw BHP należy posiadać zawód technika BHP, który zdobywa się poprzez ukończenie szkoły o odpowiednim profilu. Starszym inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy można zostać po ukończeniu wyższego wykształcenia na kierunku związanym z BHP. Jedynie osoba posiadająca odpowiednie wykształcenie może prowadzić szkolenia BHP.


Kto pracuje w służbie BHP

bhp warszawa

Firma oferująca szkolenia BHP, a także szeroko rozumianą obsługę z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, zatrudnia odpowiednio wykwalifikowanych specjalistów. Osoba pracująca w branży bezpieczeństwa i higieny pracy musi posiadać wykształcenie, które umożliwia jej pracę w służbie BHP. Istnieją różne stopnie zawodowe związane z wykonywaniem pracy w branży dotyczącej bezpieczeństwa i higieny pracy. Podstawowym warunkiem, żeby zostać zatrudnionym jako inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, jest posiadanie zawodu technika BHP, który otrzymuje się poprzez ukończenie szkoły o odpowiednim profilu. Starszym inspektorem BHP jest osoba, która posiada wykształcenie wyższe z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, albo osoba o zawodzie technika BHP wraz z trzyletnim stażem pracy. Każda firma działająca w branży BHP posiada wykwalifikowanych pracowników, którzy posiadają zawód technika BHP lub ukończyli odpowiednie studia związane z bezpieczeństwem i higieną pracy. Pracownik służby BHP jest wyposażony w wiedzę z wielu dziedzin związanych z zachowaniem bezpieczeństwa w miejscu pracy.


Oferta szkolenia dla pracowników biurowych

Każdy pracownik musi posiadać ważne okresowe szkolenie BHP, co wynika bezpośrednio z przepisów prawnych. Zapewnienie pracownikom kursów z bezpieczeństwa i higieny pracy jest obowiązkiem ciążącym na pracodawcy. Rodzaj szkolenia BHP musi być odpowiednio dopasowany do rodzaju wykonywanej pracy oraz zajmowanego stanowiska. Jednym z kursów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy jest ten skierowany dla pracowników administracyjnych, czyli innymi słowy dla pracowników biurowych. Okres ważności szkolenia BHP dla pracowników administracyjno-biurowych jest najdłuższy, ponieważ wynosi aż sześć lat. Zagrożenia wynikające z pracy biurowej nie są tak częste, jak na przykład w przypadku pracy na budowie, dlatego też ten typ szkolenia BHP posiada najdłuższy okres ważności. Szkolenie BHP dla pracowników administracyjno-biurowych obejmuje także pracowników placówek służby zdrowia, szkół oraz wszelkich innych instytucji oświatowych. Ten rodzaj szkolenia jest przeznaczony również dla pracowników zatrudnionych przy obsłudze monitorów ekranowych.