Jak wykonać audyt bhp w roku 2020?

Jak wykonać audyt bhp w roku 2020? czyli audyty bhp cy. Outsourcing BHP to inaczej po prostu obsługa firm i przedsiębiorstw w sprawach związanych z przepisami BHP. Decydując się na usługę outsourcingu, pracodawca posiada pewność, że sprawy bezpieczeńst

Dodane: 17-10-2020 05:32
Jak  wykonać audyt bhp w roku 2020?

audyty bhp


Korzyści z usługi outsourcingu BHP

audyty bhp

Wielu pracodawców korzysta z usługi outsourcingu BHP, której przeprowadzaniem zajmuje się odpowiednia firma działająca w branży bezpieczeństwa i higieny pracy. Outsourcing BHP to inaczej po prostu obsługa firm i przedsiębiorstw w sprawach związanych z przepisami BHP. Decydując się na usługę outsourcingu, pracodawca posiada pewność, że sprawy bezpieczeństwa w jego firmie są powierzone w ręce specjalistów. Korzystając z outsourcingu BHP pracodawca ma gwarantowane, że jego firma spełnia wszelkie wymagane przepisy związane z bezpieczeństwem i higieną pracy. Ponadto często dobre firmy BHP wprowadzają rozwiązania stosowane także w innych krajach, żeby jak najbardziej zwiększyć poziom bezpieczeństwa w danym miejscu pracy. Stała obsługa BHP posiada dla pracodawcy wiele korzyści, gdzie zdecydowanie największą zaletą jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w firmie. Outsourcing z bezpieczeństwa i higieny pracy jest prowadzony przez doświadczonych oraz wykwalifikowanych specjalistów, którzy posiadają szeroką wiedzę z zakresu BHP.


Czas trwania kursu BHP

Posiadanie ważnego szkolenia BHP jest obowiązkowe dla pracowników i pracodawców, co wynika z przepisów zawartych w Kodeksie pracy. Szkolenia z bezpieczeństwa i higieny pracy można podzielić na wstępne i okresowe. Wstępne szkolenie BHP jest przeznaczone dla pracowników zaczynających pracę w danym zakładzie, zawiera więc jedynie podstawowe informacje na temat bezpieczeństwa. Wstępny kurs BHP trwa około trzech godzin. Czas trwania okresowych szkoleń bezpieczeństwa jest uzależniony od rodzaju kursu, a tym samym od ilości przedstawianego materiału. Okresowe szkolenie dla pracowników biurowych powinno trwać minimum osiem godzin, a sam kurs jest bardzo często połączony z samokształceniem uczestników. Z kolei szkolenie BHP przeznaczone dla pracodawców oraz innych osób kierujących pracownikami trwa około szesnastu godzin. Czas trwania szkolenia BHP zależy więc od rodzaju wybranego kursu oraz ilości zawartego w nim materiału do przyswojenia. Okresowe szkolenia z bezpieczeństwa i higieny pracy mogą więc trwać osiem, jak i szesnaście godzin, nie licząc czasu przeznaczonego na samokształcenie.


Jak zostać pracownikiem służby BHP

Praca jako specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy wymaga od osoby posiadania odpowiednich kwalifikacji. Firma działająca w branży BHP zatrudnia odpowiednich specjalistów, którzy posiadają wiedzę oraz wykształcenie w zakresie pełnienia służby BHP. Można wyróżnić kilka szczebli pełnienia służby związanej z bezpieczeństwem i higieną pracy. Podstawowym szczeblem w firmie BHP jest bycie inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, potem można wymienić starszego inspektora do spraw BHP. Kolejnymi szczeblami kariery w branży BHP są specjalista do spraw bezpieczeństwa, starszy specjalista oraz główny specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy. Żeby rozpocząć pracę jako inspektor do spraw BHP należy posiadać zawód technika BHP, który zdobywa się poprzez ukończenie szkoły o odpowiednim profilu. Starszym inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy można zostać po ukończeniu wyższego wykształcenia na kierunku związanym z BHP. Jedynie osoba posiadająca odpowiednie wykształcenie może prowadzić szkolenia BHP.


Pomoc w postępowaniu powypadkowym

W niemal każdej pracy, mimo zachowania wszelkich zasad i przepisów związanych z bezpieczeństwem, może zdarzyć się jakiś nieszczęśliwy wypadek. W sytuacji wypadku, który miał miejsce podczas pracy, obowiązkiem pracodawcy jest sporządzenie odpowiedniej dokumentacji powypadkowej. Firma działająca w branży BHP oferuje pomoc w postępowaniu powypadkowym zajmując się sporządzaniem dokumentacji oraz instruowaniem pracodawcy, jakie kroki należy podjąć w kolejnych etapach postępowania powypadkowego. Pierwszym krokiem w przygotowaniu profesjonalnej dokumentacji powypadkowej jest przeprowadzenie szczegółowego dochodzenia w związku z zaistniałym wypadkiem pracownika. Jednym ze sposobów zapobiegania wypadkom podczas pracy jest właściwe edukowanie pracowników o grożących niebezpieczeństwach poprzez szkolenia BHP oraz różnego rodzaju kursy. Nie zawsze jednak możliwe jest zapobiegnięcie wypadkom w miejscu pracy, więc w sytuacji zaistnienia jakiegoś wypadku obowiązkiem pracodawcy jest sporządzenie dokumentacji powypadkowej.